گروه آموزشی عدد

آموزش المپیاد ریاضی و کامپیوتر

گروه آموزشی عدد

آموزش المپیاد ریاضی و کامپیوتر

مجموعه تمرینات هندسه به قلم میثم عقیقی

| يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱ ق.ظ | ۵ نظر

این جزوه شامل مجموعه ای از سوالات هندسه مناسب برای آمادگی مرحله 2 و تعدادی از آزمون های المپیاد برگزار شده در دبیرستان علامه حلی است که توسط میثم عقیقی مدرس دبیرستان علامه حلی و از اساتید دوره طلای امسال و چند سال دیگر جمع آوری شده است

لازم به ذکر است این سوالات در ابتدا به قصد استفاده شخصی مولف نوشته شده که به همین دلیل در صورت بعضی از آن ها مختصر نویسی و... به چشم می خورد 

از آقای خدابنده نیز به خاطر اسکن کردن این مجموعه تشکر میکنیم!

در ادامه مطلب میتوانید مقدمه و فهرست جزوه را مطالعه نمایید یا آن را دانلود کنید!

مقدمه
در سال های اخیر، با افزایش متقاضیان شرکت در المپیاد ریاضی، به تبع آن کلاس های آموزش المپیاد نیز افزایش چشم گیری داشته اند. بنده حقیر نیز این افتخار را داشته ام که از سال 1385 تا سال 1392 عهده دار بخش کوچکی از این آموزش باشم. اکنون که بنا به مقتضیات قصد کناره گیری از این وادی را دارم، در صدد شدم تا سوالات و تمریناتی را که در این سال ها گردآوری کرده بودم در قالب یک مجموعه ی منسجم در آورده و در اختیار علاقه مندان به هندسه اعم از دبیران و دانش آموزان قرار دهم.
بدیهی است مطالعه ی این مجموعه به تنهایی موثر نخواهد بود و استفاده ی بهینه از آن برای دانش آموزان زمانی میسّر می شود که در کنار دیگر منابع آموزش هندسه و یا یک دبیر مسلّط به حل مسائل این مجموعه بپردازند.
در آخر لازم به ذکر است که اکثر مطالب این مجموعه در ابتدا فقط به نیّت استفاده ی شخصی نویسنده در کلاس های آموزش هندسه بوده و از این رو دارای بی نظمی و خلاصه نویسی فراوانی می باشد.
میثم عقیقی
بهار 1392

فهرست مطالب
1. مجموعه تمرین های درسی
2. تمرین های متفرقه
3. سوالات مرحله دوم
4. سوالات پیشنهادی المپیاد جهانی ریاضی
5. آزمون ها

تمرین های درسی
- چهارضلعی محاطی
- ویژگی های مثلث
- سوا
- ژرگون
- منلائوس
- کارنو
- انتقال
- نیم دور
- دوران
- تجانس
- تجانس مارپیچی
- ناهمساز
- همساز
- پاسکال
- قطب و قطبی
- انعکاس

دانلود جزوه با کیفیت عالی

نظرات  (۵)

دانلود میشه ولی باز نمیشه
چیکار کنم؟
سلام ببخشید چرا دیگه پست نمگذارید؟ با تشکر
پاسخ:
بزودی!!!!
محشر بود! واقعن دستتون درد نکنه.
واقعا کارتون عالیه. خیلی ممنون. لطفا جزوه های اینجوری زیاد بذارید. ما تو شهرستانمون مدرس م 2 نداریم و خوب کتابای المپیادیم کاملا جوابگو نیستن  برای ما. چون معمولا مولف ها با توجه به اینکه خوانندگانشون زیاد نیستن باید کتابو یه جوری بنویسین  که به هر سطحی بخوره (از یکی تا جهانی) و ازطرفیم نباید کتاب طولانی شه.برا همین معلوم نیست که چه مبحثی چقدر مهمه چون همه رو به یه اندازه توضیح داده.
ولی جزوه و مدرس واقعا یه چیز دیگس.

بسیار بسیار ممنون. اگه میشه لطف کنید چنین جزواتی از اساتید بزرگمون و مدارس بزرگمون خصوصاً علّامه حلّی بزارید. با تشکّر بسیار.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی